Friday, June 06, 2008

Peluang terbaik untuk ahli GPTD


Ini adalah peluang terbaik kepada semua rakan-rakan terutama kepada mereka yang tinggal di sekitar Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Tugas duta biasanya mempromosikan negaranya kepada orang luar. Segala informasi berkaitan negara dimaklumkan kepada pengunjung. Informasi diberikan bertujuan memberi kefahaman kepada mereka selain mengelak sebarang konflik akibat salah tanggapan mengenai negara tersebut.



Begitu jugalah dengan Kedutaan Islam. Kami memerlukan ramai duta untuk menerangkan Islam kepada pengunjung. Para pelancong seluruh dunia sering mengunjungi kedutaan kita di Malaysia. Mereka biasanya disaji dengan informasi berkenaan struktur bangunan dan sejarah.
Sayang sekali apabila mereka ke masjid (Kedutaan Islam) tetapi tidak diterangkan tentang indahnya Islam. Salah faham yang dimainkan media massa menyebabkan Islam sering dipandang serong seperti pengganas.

Mengapa tidak kita menjadi duta untuk merapatkan jurang persaudaraan sesama manusia?

Dengan ini saya menyeru kepada semua untuk menjadi duta kepada Kedutaan Islam di Malaysia. Tiada had umur dan pencapaian akademik. Latihan disediakan. Jadual waktu anjal.
Sila sebarkan maklumat ini.

p/s: Sesiapa yang ingin menyalin entry ini untuk dimuatkan di mana-mana laman adalah dialu-alukan