Thursday, May 15, 2008

Salam dari Palestin


Masa tak mengizinkan untuk saya maklumkan perkembangan terkini dari semasa ke semasa. Alhamdulillah pelbagai rintangan yang dihadapi dapat kami tempuhi dengan baik. Doa daripada kalian yang banyak membantu.

Antara rintangan yang ditempuhi ialah 3 pos polis/tentera menahan perjalanan kami tetapi kami dapat melepasinya dengan adanya orang perhubungan yang petah bicara.

Saya juga sempat menemubual beberapa penduduk Palestin. Antaranya mempunyai adik yang anaknya syahid di Ramallah ditembak askar Israel. Juga berlaku perkara yang menakjubkan. Ini membuatkan saya merasakan kehebatan Allah Yang Maha Kuasa.

Rasa marah timbul apabila saya berada di sempadan Israel. Bendera Israel berkibar megah di sempadan sungai Jordan. Bersama saya seorang pakar psikologi yang berasal daripada Los Angeles. Dia turut berang dengan Israel. Katanya (merujuk kepada Taurat/Torah) - punishment should not be greater than crime. Namun, terdapat juga masyarakat berhampiran yang benci kepada Palestin walaupun mereka beragama Islam.

InsyaAllah setibanya saya di Malaysia pada 16.5.2008, saya akan berusaha menyediakan laporan/rencana mengenai pengalaman berada di sini untuk dikongsi bersama.


Muhammad Suhail Ahmad
11.55pm
Amman