Thursday, May 01, 2008

Misi Pencarian Sufiah (Bahagian 1)

Alhamdulillah, saya Mohd Trimizi b Zainal, Ustaz Hanafi Malek (Pengarah Rumah Sahabat Insan dan Iman Malaysia) dan Norazian Abdul Rahman (S/U Profesional Islamic Support and Nature Group) iaitu adik kepada En. Hamidi Abdul Rahman (Presiden Persatuan Masyarakat Melayu UK) selamat tiba di Lapangan Terbang Heathrow, London pada 22 April jam 4.30 petang (waktu London).

Kami amat berharap kepada Allah S.W.T semoga misi mencari Sufiah dan merawat dirinya supaya kembali ke pangkal jalan, akan dipermudahkan dan diberi pertolongan oleh-Nya.

Doa sahabat-sahabat juga kami harapkan mengiringi perjalanan kami sepanjang sebulan di sini. Segala pandangan dan nasihat sahabat-sahabat amat diperlukan.

Apa-apa yang kami lakukan bukan sekadar menumpukan kepada Sufiah, tetapi juga insan-insan yang senasib dengannya, walaupun bukan bergelar pelajar genius.

Ketahuilah sahabat-sahabat, musuh-musuh Islam sentiasa mahu menghancurkan aset-aset yang mampu membangun dan menguntungkan Islam. Maka kita seharusnya bangkit dan bangun tanpa menyalahkan sesiapa melainkan diri kita dalam apa jua kemungkaran yang berlaku.

Walupun kita tidak mampu melakukannya, cukuplah doa yang kita pohonkan sebagai senjata yang agung untuk mendoakan pejuang-pejuang Islam yang kita cintai.

"Serulah (manusia) kepada jalanmu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalanNya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk". (Surah Al-Nahl ayat 125)

Semoga bertemu lagi...
Wassalam.

Mohd Trimizi b Zainal
Koresponden Seketeriat Antarabangsa GPTD