Friday, September 11, 2009

GPTD @ USIM & Koresponden GPTD di Republik Czech

Nilai- 9 September 2009 / 19 Ramadhan 1430 - Saudara Kamarul Arifin Mohd Wafa, Penyelaras GPTD USIM telah membuat pertemuan dengan dua grup GPTD USIM. Pertemuan diadakan bagi menyelaraskan gerak kerja grup agar berjalan lancar. Dua grup tersebut akan ke Syria untuk mengkaji ketokohan Saidina Umar Abdul Aziz, Khalifah Bani Umayyah manakala satu grup lagi akan ke Mahgribi untuk mengkaji ketokohan Ibn Khaldun, Bapa Sosiologi Dunia. Kedua-dua grup ini juga akan berusaha meningkatkan penguasaan bahasa Arab mereka kelak.

Saudara Kamarul berkongsi pengalaman bagaimana beliau menggerakkan sesuatu projek GPTD. Turut hadir pada pertemuan tersebut ialah Pengerusi GPTD dan Penasihat Grup GPTD USIM iaitu Dr. Rumaizuddin Ghazali.

Sementara itu GPTD telah melantik saudari Siti Fatimah Zaharah Zulkapli sebagai koresponden GPTD di Republik Czech. Beliau baru sahaja berlepas ke sana untuk menyambung pelajaran beliau setelah tamat pengajian di Kolej Mara Banting. Beliau dijangka berkongsi pengalaman beliau belajar di sana, keadaan umat Islam dan kesan pengaruh agama Islam kelak melalui blog beliau di http://akumahutenang.blogspot.com/