Friday, January 15, 2010

Presiden berkunjung ke USIM

Nilai, 10 Januari 2010 - Presiden GPTD, Muhammad Suhail Ahmad dan isteri nya selaku EXCO Publisiti, Nur Nadzifa Ahmad Azam, telah berkunjung ke Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) buat pertama kali untuk berkenalan dan berbincang dengan ahli-ahli GPTD.

USIM mempunyai dua grup utama iaitu GPTD Syria dan GPTD Maghribi. Grup ini terdiri daripada 7 dan 8 orang ahli komited yang merancang untuk memulakan eksplorasi awal ke negara projek pertengahan tahun ini.

Kunjungan awal dan terakhir sebelum Presiden kembali meneruskan misinya di China sempat memberi ruang untuk berkongsi pengalaman dan memberi pesanan bagi mengembalikan semangat dan kekuatan yang tersimpan dalam diri.

GPTD Syria diketuai oleh Sdr Shahrul manakala GPTD Maghribi diketuai oleh Sdr Hussein masing-masing mendapat bimbingan terus daripada Ustaz Rumaizuddin dan Ustaz Shamsul, selaku penggerak kuat ABIM Negeri Sembilan.

Di akhir pertemuan itu, Presiden sangat berharap agar komitmen semua ahli yang terlibat kekal kuat sehingga ke akhir hayat kerana tanggungjawab dakwah tertanggung atas kita selagi kita masih bernafas.

Dijangkakan semua ahli GPTD Syria dan GPTD Maghribi akan menghadiri 'Kem Pemantapan Jatidiri' yang bakal diadakan pada 29-30 Januari 2010. Semoga perkenalan sebentar itu menyeret diri ke pengenalan yang lebih panjang tentang kehidupan seorang pendakwah.