Monday, October 19, 2009

Perbincangan Penubuhan GPTD Eropah di Sheffield, UK

Sheffield, United Kingdom- 18 Oktober 2009 / 29 Syawal 1430 - Saudara Jufitri Joha, Pengerusi GPTD menghadiri dan mengisi program pertemuan dan jamuan hari raya Malaysian Islamic Study Group (MISG). Pertemuan tersebut turut dihadiri saudari Addawiyah Salim; Koresponden GPTD di UK dan juga saudara Suhaib Hamidi; Presiden Persatuan Melayu United Kingdom yang juga merupakan rakan kongsi GPTD.

Pertemuan tersebut turut membincangkan penubuhan dan gerak kerja GPTD di UK. Perbincangan tersebut dibantu oleh saudara Khairul Arifin Mohd Munir (MISG) dan saudara Safwan, pelajar perubatan Newcastle yang berminat menggerakkan GPTD di UK dan Eire. Beliau sudah pun membuat kerja-kerja awal kesukarelaan di Bosnia dan pengalaman beliau boleh diselami di http://bosnianexperience.blogspot.com. Blog beliau dijangka akan diikonkan di laman blog GPTD. Di samping itu juga projek keilmuan (http://scholarsfoundation.blogspot.com/) beliau juga dijangka diformulasikan di bawah GPTD memandangkan antara objektif pertama GPTD adalah membuat kajian dan memupuk budaya ilmu selari dengan apa yang diperjuangkan oleh saudara Safwan.

GPTD di Eropah juga akan melibatkan para pelajar di beberapa buah negara lagi seperti Republik Czech, Ireland dan lain-lain lagi bagi menyemarakkan lagi usaha-usaha kesukarelaan global ini.