Tuesday, January 15, 2008

Kunjungan rasmi ke Utusan


KUALA LUMPUR, 9 Januari 2008 - Seramai tujuh orang sukarelawan GPTD diketuai oleh pengerusinya, En. Jufitri Joha telah mengadakan kunjungan rasmi ke pejabat pentadbiran Utusan Melayu (Malaysia) Berhad bertempat di Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur.

Kunjungan ini telah diraikan oleh beberapa kakitangan Utusan iaitu En. Mohd Radzi Mohd Zin, Puan Zuarida Mohyin dan Puan Shamsilawati. Sepanjang kunjungan itu, mereka telah didedahkan dengan beberapa informasi bermaanfaat untuk kelangsungan usaha kesukarelawanan GPTD selain dapat berkongsi beberapa pengalaman masing-masing.



Dalam pertemuan ini, GPTD juga telah diberikan ruang dan peluang untuk melebarkan informasi berkenaan program-program GPTD yang dapat ditawarkan oleh Utusan melalui penulisan berkala dan liputan berita.

GPTD turut mendapat sokongan teguh daripada Utusan untuk meneruskan kerja-kerja sukarelawan ini sebagai satu alternatif baru kepada golongan muda di Malaysia yang berkemungkinan tidak mengenali GPTD. Ini adalah salah satu langkah penyelesaian kepada masalah kebejatan moral yang melanda golongan muda masa kini.


Mereka turut berasa kagum dengan usia kebanyakan sukarelawan yang telah menganggotai GPTD kerana purata umur sukarelawannya adalah sekitar awal 20-an. Keterbukaan GPTD dalam keanggotaannya masih belum diketahui umum dan menjelang tahun baru 2008, GPTD berhasrat untuk menambah lagi sukarelawan di peringkat kebangsaan.

GPTD percaya dengan terjalinnya hubungan dengan Utusan, hasrat GPTD ini dapat direalisasikan. GPTD juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas kerjasama baik yang ditunjukkan oleh Utusan dan sokongan yang mampu menaikkan nama GPTD ke peringkat yang lebih tinggi.