Thursday, April 15, 2010

Pengerusi GPTD di MIAT


Sepang, 13 April/28 Rabiulakhir - Saudara Jufitri Joha, Pengerusi GPTD mengunjungi UniKL (Malaysia Institute of Aviation Technology) bertemu dengan sahabat-sahabat pelajar UniKL MIAT. Saudara Jufitri berkongsi pengalaman menimba ilmu di bumi UK. Beliau turut menerangkan keperluan menyertai dan menggerakkan GPTD. Saudara Jufitri turut membincangkan masyarakat Barat yang kebanyakkannya atheis dan hidup 'tanpa' Tuhan. Sebuah buku dikarang bertajuk 'God Delusion' oleh Richard Dawkins (http://richarddawkins.net/) seorang saintis terkenal di UK yang cuba membuktikan Tuhan itu tidak wujud! Pendakwah-pendakwah seperti Adam Deen, Rahim Green dan lain-lain cuba menyedarkan masyarakat Barat tentang kewujudan Allah dan kebenaran Islam.

Turut dibincangkan tentang perkembangan Grup Jil Salahdudin al-Ayyubi (GJSA) di bawah pimpinan saudara Zul Amin dan juga cadangan penubuhan GPTD di MIAT. Diharapkan dengan penubuhan GPTD di MIAT akan menyemarakkan lagi program ilmiah dan kesukarelaan serta menghasilkan mahasiswa yang tahan lasak dan berilmu.

Turut serta saudara Kamarul Arifin; Timbalan Pengerusi GPTD, saudara Zul Amin; Pengerusi GJSA dan saudara Saiful Islam; Pengerusi Ashabul Kahfi.