Tuesday, November 17, 2009

Kunjungan ke London dan Oxford

Oxford, UK- 13 November 2009 / 25 Zulkaedah 1430 - Saudara Jufitri Joha, Pengerusi GPTD dan saudara Ahmad Yunus Mohd Noor, ahli GPTD telah mengungjungi saudara Hamidi Abdul Rahman di kediaman beliau di Bicester, Oxford. Saudara Hamidi merupakan belas Presiden Melayu United Kingdom di mana GPTD mempunyai hubungan kerjasama sebelum ini. Terbaru, saudara Hamidi menjadi Presiden Professional Islamic Support and Nurture Group (PISANG)- http://www.pisang.org.uk/.

PISANG amat aktif dengan pelabagi aktiviti keIslaman termasuk mempopularkan perubatan Islam di UK, Malaysia, Australia dan Mesir. Timbalan Pengerusi PISANG merupakan saudara Trimizi Zainal yang pernah bersama program GPTD di Melbourne dan UK. Walaupun beliau tidak lagi aktif dengan GPTD, namun peranan beliau dalam PISANG amat membanggakan. GPTD mendoakan semoga beliau terus maju jaya dalam bidang yang beliau ceburi.

PISANG juga berperanan dalam usaha menyelamatkan Sufiah Yusuf dari terus terjebak dalam kancah maksiat. Kami bersempat bertanya perkembangan Sufiah dari saudara Hamidi dan beliau menyatakan Sufiah Yusuf sudah mula meninggalkan pekerjaan terkutuk tersebut. Perkembangan cerita keluarga Sufiah Yusuf boleh diperolehi dari http://hyusof.com/

Selain itu saudara Jufitri Joha dan saudara Ahmad Yunus sempat mengunjungi Puan Suzana Mohd Ali dan Ustaz Erfino Johari iaitu pegawai di Jabatan Penuntut Pelajar Malaysia London untuk membina hubungan baik di samping berbincang berkenaan program berkaitan ABIM UK dan GPTD.