Saturday, November 08, 2008

Salam dari Turki


Bismillahirrahmanirrahim..

Didoakan semoga ikhwan semua berada di dalam kandungan Rahmat Allah sekalian Alam. Bersyukur kita kehadrat Allah S.W.T kerana dengan limpah kurnia dan inayahNya, kita masih lagi diberi kesempatan untuk menghirup udara dan menikmati segala nikmat yang ada di alam buana ini.

Elhamdulillah doa dan hajat ana untuk mempelajari Bahasa Turki di Istanbul dimakbulkan Allah S.W.T. Atas nasihat dan cadangan ikhwan yang berada di Istanbul, serta musyawarah bersama ikhwan di Konya, ana telah mengambambil keputusan untuk mempelajari Bahasa Turki di Istanbul di Institusi Bab-ı Alem (sebuah institusi khusus yang memberi pendidikan dan biasiswa kepada pelajar-pelajar antarabangsa).

Di samping dapat menghadiri kursus Bahasa Turki secara formal di Istanbul, ana juga berkesempatan untuk mengikuti usrah dan halaqah sahabat-sahabat di Küçük Çekmece dalam Bahasa Inggeris. Keberadaan ana di Istanbul tidak disia-siakan dan ana dimanfaatkan untuk mengajar Bahasa Inggeris kepada sahabat-sahabat semadrasah di Madrasah Suleymaniye (madrasah tertua dan terawal yang pernah wujud di Kota Istanbul).

Mudah-mudahan kita semua diberi kekuatan iman dan semangat dalam berjuang di jalanNya, menuju kepada yang Haq.

Semoga kita semua tergolong dikalangan hamba-hambaNya yang bersyukur. Salam perantauan daripadaku buat ikhwan semua di Malaysia.

FAIZ ALI
8 Nov 2008
Istanbul, Turki.