Wednesday, August 27, 2008

'Kemerdekaan dari Perspektif Islam' di UiTM Pahang

Pengerusi GPTD, Sdr. Jufitri Joha, telah menyampaikan ceramah bersempena sambutan bulan kemerdekaan Negara yang ke-51 di Jengka, malam tadi.

Ceramah yang bertajuk ‘Kemerdekaan dari Perspektif Islam’ itu telah disampaikan di Auditorium UiTM Pahang mendapat sambutan yang sangat menggalakkan dari para pelajar.

Seramai lebih 300 orang pelajar telah menghadiri ceramah tersebut yang dianjurkan oleh Pusat Kefahaman dan Pemikiran Islam, UiTM Pahang.

Dalam ceramahnya, Sdr. Jufitri telah menerangkan maksud sebenar kemerdekaan, iaitu menolak perhambaan kepada manusia dan menyembah hanya kepada Allah S.W.T., serta mempunyai jiwa dan emosi yang bebas daripada pengaruh kebendaan, kegelapan dan kezaliman.

Beliau turut menyentuh peranan yang harus dimainkan oleh mahasiswa yang benar-benar memiliki jiwa merdeka. Menurutnya, mereka haruslah menggunakan segala kelebihan yang dimiliki untuk kembali menyumbang serta mambangunkan masyarakat tanpa memandang kepada perbezaan agama, bangsa mahupun ideologi politik.


Pihak GPTD juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak penganjur yang memberikan layanan yang sangat baik kepada kami.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menjemput GPTD ke kampus anda, sila hubungi Ketua Penyelaras GPTD, Sdr. Najmuddin di talian 016 – 323 5700 (pejabat) atau e-mel ke gptd_gpm@yahoo.com

(Lagi gambar di sini)