Thursday, August 14, 2008

Jejak Rasul Ibn Batuttah



Bandar Utama, Selangor - 14 Ogos 2008 / 12 Syaaban 1429. Saudara Jufitri Joha, Pengerusi GPTD dan Saudara Noryzal Zainal Abidin, Pengarah Bahagian Latihan dan Bimbingan GPTD telah menghadiri Majlis Pelancaran Jejak Rasul Ibn Batuttah Tv3 untuk tayangan bulan Ramadhan ini. Ia merupakan siri ke-14 Jejak Rasul yang memfokuskan pengembaraan rohani Ibn Batuttah di 6 buah negara bermula di Maghribi sehingga ke Maldives.

Kehadiran ke majlis ini adalah jemputan dari Saudara Syed Akla yang merupakan penterjemah buku Rihlah Ibn Batuttah, penulis skrip Jejak Rasul Ibn Batuttah sekaligus Penasihat Kelab Ibn Batuttah GPTD.

Kelab Ibn Batuttah diiktiraf dalam majlis ini apabila nama kelab ini disebut ketika pengerusi majlis membacakan penghargaan kepada tetamu yang hadir termasuk tetamu kehormat Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Kelab Ibn Batuttah akan terus digerakkan melalui perbincangan lanjut hari Isnin di Unisel bersama saudara Izwan Suhadak, Pengerusi Kelab Ibn Batuttah dan Ajk-Ajknya.