Friday, October 15, 2010

Misi ke Gaza sudah berlepas




SEPANG, 13 Oktober / 11 Dzul Qa'idah- Saudara Abdul Hakim Shahbuddin, Penolong Setiausaha Agung GPTD telah terpilih untuk menyertai Misi Kemanusiaan ke Gaza anjuran ABIM dan Global Peace Mission (GPM) dalam rangka meneruskan projek membangunkan kilang roti di sana.

Hakim bersama Setiausaha Agung ABIM dan Pengarah Operasi Kemanusiaan GPM telah berlepas ke Kaherah hari ini pada pukul 9.20 malam dengan diiringi oleh pemimpin ABIM dan GPM serta rakan-rakan GPTD yang turut menghantarnya ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

GPM menjangkakan Hakim akan berada di sana selama dua bulan dan akan diganti dengan dua sukarelawan lain untuk tempoh empat bulan selepas itu. Pengarah Operasi Kemanusiaan GPM juga dijangka berada di sana dalam tempoh enam bulan untuk memantau perjalanan operasi kilang roti tersebut.

Peluang yang sama akan ditawarkan kepada mana-mana relawan GPTD yang telah menunjukkan komitmen padu dalam aktiviti-aktiviti GPTD setelah mendapat persetujuan pihak tertinggi. Oleh yang demikian, GPTD menyeru para relawan khususnya mereka yang menyertai Himpunan Relawan 2010 untuk tidak melepaskan peluang ini.

0 comments: